top of page
מרכז לקהילה האפריקאית בירושלים

שלום כיתה א' !



גם הקיץ ליווינו בהתרגשות 20 ילדות וילדים מהקהילה האפריקאית בירושלים, שמתחילים השבוע ללמוד בכיתה א'. איזו התרגשות !!

החששות לקראת תחילת כיתה א' גדולים תמיד, וכאשר מדובר במשפחה שאינה מכירה את מערכת החינוך בישראל, החששות



מהלא נודע כשילד מתחיל את צעדיו בכיתה א' גדולים פי כמה. לכך מצטרף החשש מהזרות, מהתקשורת של ההורים עם המורים, ממצב בו ההורה לא יוכל לסייע לילד בלימודיו...


פרויקט "שלום כיתה א'" הוא פרויקט משותף של המוקד העירוני לפליטים ושל המרכז לקהילה האפריקאית בירושלים -JACC . הפרויקט מתקיים כבר בפעם השניה, והשנה הוא התארח במרכז לקהילה האפריקאית בירושלים.

הילדים השתתפו בפגישות הכנה קבוצתיות לכיתה א' בהנחיית מרפאה בעיסוק, ולמדו מושגים חדשים מעולם בית ספר: צלצול, הפסקה, מחנכת, מערכת... הילדים התנסו בכתיבה במחברת ובהכנת שיעורי בית, למדו לארגן את התיק ולהשתמש בציוד שבקלמר.




בעזרת הגננות איתרנו ילדים שזקוקים לעזרה יותר אינטנסיבית, וילדים אלה מקבלים עזרה פרטנית קבועה ממתנדבות מנוסות בעלות מקצוע.


בזכות תרומה נדיבה של הקרן לידידות קיבלו הילדים גם ילקוטים עם ציוד בסיסי לבית ספר.

ההורים נפגשו עם פסיכולוגיות מהשירות הפסיכולוגי החינוכי, שסיפרו על ההבדלים בין הגן לבית ספר, ועל האפשרויות הרבות שיש להורים לעזור לילדיהם להשתלב בבית ספר למרות פערי השפה. פגישה נוספת תיערך לאחר החגים. הפגישות מלוות בתרגום לטיגריניה / אמהרית.


במהלך הקיץ למדנו להכיר את כל ההורים והילדים, והם הכירו את המרכז והאפשרויות הטמונות בו. הילדים יגיעו לבתי הספר מוכנים יותר, וזה יקל על השתלבותם. אנחנו נמשיך ללוות אותם, ובעת הצורך לגשר מול בית ספר צרכים של הילדים והמשפחות.

בהצלחה לילדי הקהילה במסעם החדש והמרגש!

ארכיון - Archive
אחרונים - Latest
מילות מפתח - Tags
RSS Feed
bottom of page