top of page
מרכז לקהילה האפריקאית בירושלים

דבר המנהלת - יוני 2020


חברים ותומכים יקרים,

אני מקווה שאתם ויקיריכם בטוחים ובריאים.

מגפת הקורונה שינתה את חייהם גם של מבקשי המקלט בירושלים. מאנשים שהתקיימו מהכנסה שהספיקה לצרכיהם הבסיסיים בלבד, הם הגיעו למצב שבו אין ביכולתם לשלם שכר דירה, ביטוח רפואי או לקנות מוצרי מזון. מבקשי המקלט בירושלים מצויים כבר במשבר הומניטרי שעלול להתרחב ולהעמיק בחודשים ובשבועות הקרובים. בסופו של דבר, ובתקווה שהמפרנסים בקהילה יחזרו לעבוד, הם ייאלצו להתמודד עם חובות גדולים בתשלומי שכר דירה, חשבונות חשמל ומים וביטוח רפואי. יעברו חודשים רבים עד שחברי הקהילה יחזרו לעמוד על רגליהם ללא עזרה של JACC.

מאז תחילת המשבר, השקענו את מלוא מאמצינו במילוי הצרכים הדחופים ביותר של מבקשי המקלט. באמצעות קרן סיוע החירום הצלחנו לגייס מעל 345,000 שקלים מתורמים פרטיים ומארגונים. קיבלנו גם מצרכי מזון ומכולת יבשים בשווי של יותר מ-200,000 שקלים וארוחות חמות בעלות של כ-100,00 שקלים. מאות חבילות של פירות וירקות טריים התקבלו מעיריית ירושלים ומארגונים נדיבים אחרים. נוסף לכך השגנו מימון לשני אנשי צוות זמניים חדשים שיסייעו לנו במהלך החודשיים הקרובים, כאשר אנו ממשיכים לענות על הצרכים היומיומיים של הקהילה. הודות לעזרתכם, תומכינו, הצלחנו עד כה לספק לקהילה מזון וכמות כסף קטנה שתספיק לצרכיהם הבסיסיים.

ועם כל הסיוע הזה אנו נמצאים כעת, למרבה הצער, במצב רעוע. משבר בלתי צפוי זה מחייב אותנו למקד את כל תשומת ליבנו בסיוע מיידי ולהסב גם את הכספים שיועדו לפעילות השוטפת לכיסוי הוצאות מזון וסיוע רפואי. התוצאה המדאיגה היא שאין ל-JACC נכון לעכשיו את התקציב הדרוש שיאפשר לנו להמשיך לעבוד עד סוף השנה.

המחשבה שהארגון היחיד המשרת את מבקשי המקלט בירושלים עלול לנעול את שעריו ולחדול מפעולותיו למען הקהילה - קשה מנשוא. בימים אלה, בהם כל כך קשה לגייס תרומות, קיבלנו הזדמנות שתסייע לנו להיחלץ מהמצב הקשה בו אנו נמצאים. קרן אמון משפחתי בישראל מוכנה להעניק לנו סכום של 100,000 שקלים בתנאי שנצליח לגייס ולהשלים את התרומה הנדיבה הזאת בסכום זהה מתורמים אחרים.

אני מקווה שתקראו את העדכונים מעוררי ההשראה המובאים בהמשך, המעידים על מאמציהן של חברות הצוות שלנו, העובדות כל יום על מנת להבטיח את שלומם ובריאותם של מבקשי המקלט בעיר. קהילת JACC פונה אליכם, ידידינו ותומכינו הנאמנים, וקוראת לכם לעזור לנו לשמור על דלתות פתוחות. אנא שקלו לתרום בקישור כאן ,ועזרו לנו להגיע למטרתנו - 100,000 ש"ח. כל סכום, גדול או קטן, יוערך מאוד ויתקבל בברכה.

שימרו על עצמכם.

,איחולים לבביים

ג'וזי מנדלסון

 

ארכיון - Archive
אחרונים - Latest
מילות מפתח - Tags
RSS Feed
bottom of page