top of page
מרכז לקהילה האפריקאית בירושלים

ברוכים הבאים לחברי הצוות החדשים!

אנו שמחים על חמשת חברי הצוות החדשים במרכז אשר כה מסורים במתן שירותם לחברי הקהילה ולוודא כי באמת זהו בית כה רחוק מהבית.

הנה הזדמנות להכירם:

גיתית שפיגל

קוראים לי גיתית, אני כמעט בת 25 וכיום אני גרה בירושלים. באוקטובר אתחיל שנה ג׳ בלימודיי באוניברסיטה העברית- תואר בעבודה סוציאלית קהילתית ותואר במדע המדינה.

לפני מספר שנים נחשפתי לנושא מבקשי המקלט בישראל, וככל שנחשפתי יותר לקשיים ולמחסומים שישראל מציבה בפניהם, הבנתי שאני לא מוכנה לקבל את זה. החלטתי שאני רוצה להיות אקטיבית בשינוי המצב כדי שלכל אחד ואחת כאן בישראל תהיה ההזדמנות והיכולת לחיות חיים טובים, מאפשרים ומכבדים. כשעברתי לירושלים הכרתי במקרה את JACC אבל מאז היה לי ברור שאני רוצה להשתלב במרכז ולקחת חלק בפעילות שלו.

אני מרכזת את מרכז הלמידה. פתחנו את המרכז בחודש פברואר והפתיחה המחודשת תתקיים בחודש אוקטובר. מרכז הלמידה פועל כל שנת הלימודים ומגיעים אליו ילדים מכיתות ג׳-ו׳ משלל בתי ספר בעיר ירושלים. במרכז הלמידה הם מקבלים ארוחה חמה, שיעורים פרטניים מצוות מורים להוראה מתקנת וסיוע בשיעורי בית. כל זאת בתמיכה של צוות מתנדבים. מרכז הלמידה מאפשר לילדים להיות במסגרת אחר צהריים שלרוב חסרה לילדי הקהילה. בנוסף לכך, המרכז מאפשר להם לחוות חוויות הצלחה ומסוגלות בתור תלמידים. הסיוע שהם מקבלים מאפשר להם להראות למורים בבתי הספר שלהם שהם ילדים חכמים ונבונים, והם מסוגלים להצליח בכל מה שירצו. זה תמיד משמח לשמוע מילד שלמד במרכז הלמידה למבחן, שהוא הצליח בבחינה וקיבל 100.

הייתי רוצה להביא לילדים גם חומרי העשרה כדי שיוכלו ללמוד עוד מגוון של דברים. בנוסף הייתי שמחה לשלב פעילויות כמו חוגים כחלק קבוע במרכז הלמידה, וכמובן להמשיך ולראות את ההתקדמות המרגשת של הילדים.

תמר זילברבוש

אני עובדת סוציאלית ורכזת השירות הפסיכוסוציאלי בעמותה.

נושא מבקשי המקלט בישראל עניין אותי מאז שהייתי סטודנטית לתואר ראשון באוני' בן-גוריון, אז החלו להגיע לישראל ראשוני מבקשי המקלט והיו נותרים בבאר שבע ע"י הצבא שאסף אותם מהגבול. הסטודנטים היו "קולטים" את מבקשי המקלט, מעניקים להם סיוע ראשוני ועוזרים להם להגיע לת"א, שם פעלו ארגוני הסיוע והחל להתגבש מרכז הקהילה. לאחר מכן התחלתי להתנדב בתחום בעמותת א.ס.ף, עד שעברתי לירושלים. כאשר התפנה התפקיד של עובדת סוציאלית בעמותה, שמחתי לחזור לפעול בתחום, הפעם כאשת מקצוע.

השירות הפסיכוסוציאלי עוסק בסיוע פרטני ומשפחתי וכן בפיתוח מענים קהילתיים שזיהינו כנדרשים בקהילה. אנחנו מקווים לסייע לכמה שיותר אנשים בקהילה הנמצאים במשבר ומצוקה, יחד עם קידום אישי וקהילתי בתחום ההורות, תעסוקה, בריאות נשים ועוד.

תום קירמה

אני תום, בן 26, אני גר במרכז העיר בירושלים סטודנט לרפואה טבעית.

אני שמח על האפשרות לעבודה עם האנשים מהקהילה האפריקאית בשל החשיבות של העמותה לחיים ולזכויות של האנשים.

כרגע אנו עובדים על גיוס מתנדבים לשנה הבאה במטרה להגדיל את מספר המתנדבים באופן משמעותי במרכז.

ניצן אמתי

אני ניצן, בת 25 וגרה בירושלים. אני לומדת מדעי המדינה, פילוסופיה, כלכלה ופסיכולוגיה באוניברסיטה העברית. אני עובדת בעמותות ועם ילדים מגיל העשרה. עבדתי בבית נשים מוכות וכמעט באמנסטי. תמיד הייתי תומכת נלהבת של זכויות נשים וילדים.

אני אוהבת לנגן בפסנתר,, לקרוא, לטייל ולהיות חלק מקהילת מידברן.

המרכז לקהילה האפריקאית הוא מרכז מדהים. בתחום זה קשה ביותר להישאר עם מוטיבציה וכוח להמשיך לחתור לשינוי. לעשות שינוי אורך זמן והמצב הפוליטי יכול מאוד לרפות ידיים. בים העמותות הקיימות המרכז הוא בהחלט אי של עשייה ממשית. מכיוון שאנו מנסים לעזור לקהילה מאוד ספיציפית, כך שהכול נעשה הרבה יותר אישי ואפקטיבי. אני מכירה את הילדים שאני מנסה לקדם, אכפת לי מהם אישית, וזה עושה את כל ההבדל.

אנו כרגע מכינים את הילדים לראשית שנת הלימודים. במהלך השבועות הבאים יש לנו כתות הכנה לכיתה א' ופעילויות הכנה וגם הפיקניק הקהילתי לקראת החזרה לבית הספר.

המטרות שלי הן לעזור לילדים רבים ככל שניתן בפעילויות בתי הספר והפעילויות החברתיות שלהם. ברצוני ליצור מערכת קלה שמאפשרת לכל קבוצת גיל לקבל תכנית תמיכה מלאה הכוללת בחינת הפנים השונות של היותם ילדים.

במהלך החודשים הבאים אנו משיקים את תכנית החונכים 2018 שלנו ואף פותחים מרכז נוער חד.

אני מקווה שנצליח.

אירה אילן

נולדתי בלטביה, ועליתי לאחר סיום לימודי התיכון. אני גרה בירושלים, עיר שאני מעריצה, במשך שבע עשרה השנים האחרונות. אני אמא לשלושה ילדים נהדרים ואשתו של בן הזוג האהוב שלי עמיאל. למדתי תואר ראשון בתולדות האמנות ומנהל עסקים ותואר שני בניהול עמותות באוניברסיטה העברית.

הגעתי למרכז די במקרה והתאהבתי. במהלך הראיון היה לי קשה לנסח מדוע חשתי כי עלי לעבוד כאן ומדוע מה שאנו עושים כה חשוב. זה פשוט היה הדבר הנכון לעשות, ואני הייתי ברת מזל שהייתי במקום הנכון בזמן הנכון.

עבודתי כמכלול היא למצוא, לקשור ולנהל קשרים עם ארגונים חדשים ותורמים פרטיים שהרוצים לתרום למרכז.

אני תקווה כי המרכז ישגשג ויגדל ומאחלת לכל המתנדבים שלנו לחשוב על העבודה ולא על הכסף או מחסורו. אני אעשה כמיטב יכולתי למלא את המטרה הזו.

ברוכים הבאים לכולכם! אנו מאחלים לכם כל טוב בשנה החדשה.

ארכיון - Archive
אחרונים - Latest
מילות מפתח - Tags
RSS Feed
bottom of page