top of page
מרכז לקהילה האפריקאית בירושלים

ערב תרבות אפריקאית


השנה ערב התרבות האפריקאית החל עם כמה עשרות אנשים מסתובבים בקומה השנייה של אכסניה במרכז ירושלים, מקשיבים לחימום המוזיקאים ואוכלים איג'רה. הוא הסתיים כעבור למעלה מארבע שעות עם יותר ממאה איש יחד על רצפת הריקודים שחברו יחד לחיבוק גדול.

ערב התרבות האפריקאית הוא אירוע ההתרמה רב המשתתפים של המרכז של הקהילה האפריקאית בירושלים. זוהי גם הזדמנות למתנדבי המרכז, חברי הקהילה, עובדים וחברים להירגע ולחוות קצת תרבות אפריקאית בלבה של ירושלים.

השנה יותר מ-150 איש השתתפו בסופו של האירוע שהתקיים זו הפעם הרביעית בהוסטל אברהם ליד כיכר הדוידקה.

החדר היה מלא עד אפס מקום. אנשים אספו שתיה בבר, ישבו על כורסאות לדבר, ורקדו למוזיקה חיה. מתנדבים מכרו אינג'רה תוצרת בית ושאר מנות ייחודיות למזרח אפריקה, כשהכול בושל והוכן על ידי חבר הקהילה של המרכז. ליד הכניסה, אורחים הציגו תמונות במסגרת עם הכתובת "פליטים ברוכים הבאים".

שלישיית מאלייקה הופיעה עם סט תופים, קאלאבש ונגוני, באלאפון (סוג של קסיליפון אפריקאי) וכלים נוספים לפתיחת הערב. אחריהם, הופיעו להקת אפרו-פה שכללה מוזיקאים מקונגו, סודן וישראל. מעבר להופעה להקת אפרו פה סיפרו על הסבל הנגרם מהדיקטטורות ותקוותם לשינוי.

ערב התרבות האפריקאית פתוח לקהל, כשחלק מאורחי האכסניה נכנסו גם כן, וזוהי אחת מדרכי המרכז לחלוק את עבודתו והקהילה עם הציבור. לאנשים המעורבים בעבודת המרכז זוהי הזדמנות להתאסף, להוריד לחץ ולחלוק רגעים קלילים יחד.

חברת הדירקטריון של המרכז, איראלה צביקל, דיברה על הקושי והמתח הנלווים לעבודה. אך היא הוסיפה "זהו הזמן היחיד שלנו בשנה לכיף".

ארכיון - Archive
אחרונים - Latest
מילות מפתח - Tags
RSS Feed
bottom of page