top of page
מרכז לקהילה האפריקאית בירושלים

סיכום חודש פעילות הקיץ

מלכה: "זו חוויה שאני לא אשכח בחיים"

קסנט: "היה לי ממש כיף. לא חשבתי שאני ארגיש כל כך בנוח, כי בבית ספר אני פחות משתתפת. והיה לי ממש כיף עם כל החברים, ויש לי הרבה חברים חדשים".

רחל: "אהבתי שהצלחנו להתמודד עם כל מני בעיות שהיו. גם כשרבנו, נגיד כשהבנים סיימו לנו את האבטיח, מצאנו לזה פתרון ובסוף אכלנו את הביסלי כולנו ביחד, זה נתן לי תחושה שאנחנו יכולים להתגבר על הכל". הודיה: "הכל היה לי ממש כיף."

אז מה היה לנו? עשרה ילדים - עולים לו' -ט' – 8 בנות ו- 2 בנים, אתיופים ואריתראים. בימי שני, שלישי ורביעי בחודש יולי, משמונה בבוקר עד ארבע אחרי הצהריים. בסך הכל התקיימו 13 מפגשים ולכך נוסף עוד מפגש של חצי יום באוגוסט לסיכום הקייטנה.

בימי שני התחלנו בפעילות עם המדריכות, לאחר מכן היו שיעורי אמהרית וטיגיריניה, ארוחת צהריים ולאחריה סדנה או שתיים עם מפעילים חיצוניים (ג'אגלינג, אקרובלנס, תיכנות, עזרה ראשונה, נגרות ועוד).

בימי שלישי יצאנו לטיולי יום; בחוות סוסים, בגן חיות ובאקווריום ירושלים, טיול מים בעמק המעיינות וביקור בקיבוץ שער הגולן והמרכז למנהיגות-אריאל. אריאל וחוות הסוסים היו החוויות המשמעותיות ביותר. הילדים אתגרו את עצמם, למדו על עצמם, התגבשו, וחלקם ממש הגשימו חלומות.

כך סיכמו את החוויה הזו הילדים:

דני: "היה לי הכי כיף לרכב על סוסים ולהחליק על הקרח"

רותי: "החלום שלי היה לרכב על סוסים והגשמתי אותו. הלוואי שנלך לשם שוב"

בימי רביעי התחלנו את הבוקר בסדנת עיבוד וסיכום של השבוע, לאחר מכן התקיים שיעור אנגלית עם רוברט שהיה מקסים והשקיע הרבה בפעילויות, ולאחריו נסענו למוזיאון ישראל לכמה שעות של ביקור בתערוכה וסדנת יצירה.

אני חושבת שהתוצאה החשובה ביותר היא תחושת החשיבות, הערך העצמי, והביטחון העצמי שהחודש הזה נתן לילדים. הילדים חשו כי הטיולים, הפעילויות, המתנדבים והתקציבים היו עבורם ובשבילם. נראה לי כי לילדים לא היו הרבה הזדמנויות שבהם יכלו להרגיש כל כך חשובים ושכל כך הרבה תשומת לב הופנתה רק אליהם. זאת, מעבר לכך שהמסגרת העניקה להם מרחב ליצירתיות ולחוויות חדשות ומעניינות שחלקן אף יתנו להם כיוונים ורעיונות יצירתיים חדשים לחייהם בעתיד.