top of page
מרכז לקהילה האפריקאית בירושלים

"יום האחר" בירושלים


זו השנה השנייה שהמרכז לקהילה האפריקאית בירושלים לוקח חלק באירועי "יום האחר" ביוזמת פרויקט ירושלים סובלנית מבית המרכז הבין-תרבותי בירושלים, במטרה לחוות את העיר מנקודת מבטם של הפליטים ומבקשי המקלט האפריקאים שחיים בה.

אור, ממארגני הסיור, מספר על החלטה להשתתף ביוזמה זו.

"המוטיבציה שלנו להצטרף לאירועי יום האחר היא, בהתאם לחזון העמותה ומטרותיה, לקדם היכרות, דיאלוג ויחסי שכנות טובים בין מבקשי מקלט וירושלמים. היוזמה נועדה לעודד היכרות עם ״האחר״ או בין אוכלוסיות שונות ולעודד סובלנות. זה מתאים למטרות שלנו ולכן רצינו להשתלב בזה."

כ-30 ירושלמים סקרנים הגיעו כדי לשמוע ממקור ראשון כיצד זה מרגיש להיות מבקש מקלט בעיר, להתעניין ולשאול שאלות. התחנה הראשונה בה ביקרנו הייתה המרכז לקהילה האפריקאית בירושלים, מרכז קהילתי שהוקם עבור ובשיתוף הקהילה למען רווחתם. עומר, חבר בועד המנהל של המרכז סיפר על מעורבתו בפעילות המרכז ואודות הגעתו ארצה מדרפור והשהיה במתקן חולות.

בהמשך ביקרנו בכנסיה האתיופית. ערכנו סיור בכנסייה ושמענו על חשיבותה עבור הקהילה האריתריאית בירושלים. בנוסף, זכינו להיות עדים לטקס שנערך לכבוד חג העלייה וכלל מזמורים, תפילות והדלקת קטורת.

לאחר מכן המשכנו לכנסיית יעקב הצדיק, שם קיבל אותנו סגן הפטריארך הלטיני וראש הכנסיה, האב דוד נויהאוס. האב נויהאוס סיפר על הקשר של הכנסיה עם אוכלוסיות מבקשי מקלט, על הסיוע הניתן להם, על גני הילדים שמפעילים דרך הכנסיה ועל שירותי דת המוצעים שם. סמי, חבר קהילה ומתנדב במרכז סיפר על חוויותיו בארץ מאז שהגיע מאריתריאה בגיל צעיר.

סיימנו את הסיור במסעדת אדיסאבא, מסעדה אתיופית בה ניהלנו שיחה ואכלנו ביחד.

"שמחתי שבסוף הלכנו לאכול," עומר מספר, "היה לי חשוב שאנשים ישבו ביחד, ישאלו שאלות וידברו על הדברים. זה נתן לי תחושה מאד נעימה, הרגשתי שאנשים באמת מתחברים ושהמסר שלנו באמת נכנס לאנשים ללב. הרבה אנשים ניגשו אלי, שאלו אותי שאלות אישיות והתעניינו לגבי התנדבות בעמותה."

תודה רבה לכל מי שהגיע לסיור, ונתראה בפעם הבאה!

ארכיון - Archive
אחרונים - Latest
מילות מפתח - Tags
RSS Feed
bottom of page