top of page
מרכז לקהילה האפריקאית בירושלים

טורניר הכדורגל המיוחד שארגנו אוהדי קבוצת הפועל קטמון

בתחילת חודש מאי נערך טורניר כדורגל מרגש בו השתתפו אוהדי קבוצת הפועל קטמון ופליטים מירושלים וממתקן חולות. במסגרת הטורניר המשתתפים קיבלו חולצות של הקבוצה עם הכיתוב "פליטים ברוכים הבאים" ו"No one is illegal". לאחר שהסתיים הטורניר, כולם נהנו מארוחת צהריים שהמרכז לקהילה האפריקאית ארגן לטובת האירוע.

מאחורי יוזמה זו של עיתון "היציע האדום", עיתון האוהדים של הפועל קטמון ירושלים, עומדים בין היתר שני צעירים ירושלמים, אוהדים ותיקים של הקבוצה, שעובדים עם פליטים בירושלים ובתל אביב.

אסף, מתנדב במוקד לפליטים ולמהגרים מספר על הקושי לתאם את האירוע עם השוהים במתקן חולות.

"עד הרגע האחרון בעצם לא היינו בטוחים שהפליטים מחולות יגיעו. שבוע לפני שהתקיים הטורניר סגרו בחולות את הקליטה ולא יכולנו לתקשר עם אנשי הקשר שלנו שם. חששנו שאולי הם ישכחו או יחשבו שזה מבוטל. אבל בסופו של דבר הכל היה בסדר"

נריה, מתנדב במרכז לקהילה האפריקאית בירושלים מספר על תגובת האוהדים ליוזמה.

"הרעיון שלנו התקבל מאד בשמחה. האוהדים היו פתוחים לרעיון וההיענות להגיע ולשחק בטורניר הייתה מאד גבוהה. אחרי הטורניר הלכנו כולנו יחד למשחק של הפועל קטמון בו ניצחנו 6-1, כך שגם זכינו לראות משחק טוב ביחד בהזדמנות הזאת"

ומי זכה בטורניר?

נריה מספר שמי שניצח בטורניר בסופו של דבר הייתה קבוצה של פליטים מירושלים שהחליטו לקרוא לעצמם "הקבוצה הירושלמית". "הם היו יותר טובים מכל הקבוצות בצורה משמעותית. הם מתאמנים יחד בגן סאקר בימי שישי ואפילו יש להם מדים משלהם. היה יפה מאד לראות שכשהם קיבלו את הגביע שלהם הם הקדישו אותו לחברים מחולות"

האם אתם מרגישים שהמטרה הושגה?

"בסופו של דבר," אסף מספר, "היו לנו שתי מטרות עיקריות. להוציא את הפליטים ליום כיף מחוץ לחולות ושיהנו, וליצור קשר ושיח בינם ובין המשתתפים הישראלים. אני חושב שבסופו של דבר הצלחנו להשיג את שתי המטרות האלה. לקח שאני חושב לקחת איתי לשנה הבאה, כדי להעמיק את הקשר אפילו יותר בין הישראלים לפליטים הוא לערבב בין הקבוצות"

תודה רבה לאסף ונריה וכל הכבוד להם על היוזמה!

ארכיון - Archive
אחרונים - Latest
מילות מפתח - Tags
RSS Feed
bottom of page