top of page
מרכז לקהילה האפריקאית בירושלים

צוות העזרה הפסיכו-סוציאלית של המרכז לקהילה האפריקאית בירושלים

להתחיל חיים בארץ חדשה זה תמיד חוויה מאתגרת. גם עבור אנשים חדורי מטרה, קשיים של הסתגלות לשפה שונה, למנהגים חדשים ואפילו לבירוקרטיה לא מוכרת יכולים להעיב על חווית הקליטה. בהמשך לכך, ואפילו גרוע יותר, חוויות מסוג זה יכולות לגרום לנו להטיל ספק ביכולות שלנו ולחוש חוסר ביטחון.

עכשיו נסו לדמיין כיצד חש אדם שלא עשה זאת מבחירה, אלא נאלץ לברוח מארצו ולהתחיל חיים חדשים במדינה אחרת, אחרי מסע ארוך ומסוכן במהלכו סבל מאפליה, רדיפה ואלימות.

במרכז לקהילה האפריקאית בירושלים מודעים לחלוטין לקשיים הפסיכולוגיים והרגשיים מהם סובלים פליטים, מבקשי מקלט ומחוסרי מעמד אפריקאים שמגיעים לישראל. על כן, צוות הסיוע המקצועי של המרכז, שמורכב ממתמחים מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית וממתנדבים, פועל במרץ כדי לענות על הצרכים הפסיכולוגיים של חברי הקהילה. אלה עוזרים לחברי הקהילה להתמודד עם טראומות שקשורות לחוויות שעברו, ולהצליח לתפקד בחיי היומיום בצורה מיטבית.

עדי אשתון, העובדת הסוציאלית החדשה של המרכז, היא המנהלת של הצוות החשוב הזה. לפני שהתחילה את עבודתה במרכז, עדי צברה ניסיון רב במספר ארגונים הומניטריים מסביב לעולם. בין השאר, עדי עבדה עם פליטים מסוריה, עיראק ואפגניסטן שהגיעו לסרביה בדרכם לאירופה. חוויה זו הותירה אותה עם רצון רב להמשיך לעבוד עם פליטים, רצון שהצליחה לממש עם המשרה החדשה שלה במרכז.

כפי שעדי ציינה בפני, היא נלהבת מאד מההזדמנות לעבוד במרכז. "אני אוהבת להיות כאן" עדי מספרת, "יש לי עוד הרבה מה ללמוד, וכמובן שיש עוד הרבה מה לעשות, אבל אני לא חוששת מזה, להיפך- זה גורם לי לשאוף להמשיך ולעשות את הטוב ביותר שלי"

ארכיון - Archive
אחרונים - Latest
מילות מפתח - Tags
RSS Feed
bottom of page